Teenuse osutamise üldtingimused

TERVISHOIUTEENUSE OSUTAMISE ÜLDTINGIMUSED

Kehtivad alates 01. märts 2024.

I ÜLDSÄTTED

Käesolevad teenuse osutamise tingimused (edaspidi: tingimused) reguleerivad kliendi ja patsiendi (edaspidi: klient) ja tervishoiuteenuse osutaja õiguseid, kohustusi ja vastutust tervishoiuteenuste (edaspidi: teenused) osutamisel Monmediq OÜ (registrikood 16209877, edaspidi: Monmediq või kliinik) poolt. Teenusteks on kõik kliiniku poolt osutatavad ilu- ja tervishoiuteenused (nii Tervisekassa poolt hüvitatavad kui ka mitte hüvitatavad tervishoiuteenused), sh videokonsultatsioon, Monmediqi veebilehe kasutamine, ning kolmandate osapoolte poolt pakutavad tervishoiuteenused. Viimase korral rakenduvad täiendavad, kolmanda osapoole tingimused. Veebilehel saavad kliendid kasutada Monmediqi või kolmandate teenuseosutajate poolt pakutavaid teenuseid ja broneerida vastuvõtuaegu. Kui klient broneerib teenuseid teisele isikule, on ta vastutav kõikide vajalike nõusolekute saamise eest ning vastutab tingimustes sätestatud ulatuses tasu või leppetrahvi maksmise eest.

Tingimuste lahutamatuks osaks on kliiniku teenuste hinnakiri, kliiniku poolt koostatud või viidatud teenuste kirjeldused ja osutamise tingimused (sh esitatud veebilehel või tegevuskohas) ja muud dokumendid ja tingimused, millele on tingimustes viidatud. 

Tingimused on osa kliiniku ja kliendi vahel sõlmitavast ilu- ja tervishoiuteenuse lepingust (edaspidi: leping). Kliinik palub enne vastuvõtule pöördumist või muu teenuse kasutamist tingimustega põhjalikult tutvuda. Vastuvõtu aja broneerimisel, vastuvõtule ilmumisel ja muul viisil kliiniku teenuse kasutamise alustamisel (sõltumata sellest, kas e-kirja teel link tingimustele edastati või mitte) loetakse, et klient kinnitab, et ta on tingimustega tutvunud, nendega nõus ning soovib sellistel tingimustel lepingu sõlmida. Tingimustega mittenõustumisel ei ole võimalik kliinikul kliendile teenust osutada.

II TEENUSE OSUTAMISE KORD

Kliinik osutab kliendile teenuseid varasemalt kokkulepitud ajal ja kohas. Selleks registreerib klient end vastuvõtule kliiniku veebilehel, telefoni/e-posti teel, vastuvõtul või muul viisil. Sellega kaasneb vastuvõtuaja kinnituse saamine e-posti teel, mil sõlmitakse kliendi ja kliiniku vahel leping (tervishoiuteenuse osutamise leping VÕS § 758 tähenduses). Lepingulised suhted seoses teenuste ja broneeringutega kehtivad vaid konkreetse teenusepakkuja ja kliendi vahel.  

Kliinik osutab teenuseid eesti keeles või kliendiga kokkuleppel teistes keeltes, arvestades kliendi ja vastavat teenust osutava kliiniku esindaja ja/või teenuse osutaja keeleoskust. Vajadusel on kliinikul õigus nõuda kliendilt tõlgi kaasamist teenuse osutamisse kliendi kulul, tõlgi kaasamata jätmisel on õigus teenuste osutamisest keelduda (kui kliinik ei ole veendunud, et klient on aru saanud temale teenuse kohta antud teabest). 

Kliinik ei ole kohustatud kliendile seletama üldtuntud või väga harva esinevaid ohtusid ja riske (nimetatud riskidest teavitamata jätmist ei loeta teavitamiskohustuse rikkumiseks). Kliinik ei garanteeri teenuse edukust, kliendi rahulolu ega kiiret paranemist. Vt lisaks pt III Kliendi õigused ja kohustused.

Klient on teadlik, nõustub ja kinnitab, et teenuse osutamine videokonsultatsiooni vormis ei pruugi olla sobilik iga terviseprobleemi või tervisega seonduva küsimuse lahendamiseks. Kliiniku esindaja teavitab klienti teenuse kaugteenusena osutamise võimatusest või vastuvõtule pöördumise vajadusest esimesel võimalusel pärast sellest teada saamist.

III KLIINIKU ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

III.I KLIINIKU ÕIGUSED

III.I.I saada tõene ja täielik informatsioon kliendi terviseseisundi kohta;

III.I.II kehtestada kliinikus sisekord, mis reguleerib ja eeldab klientide käitumist selle kohaselt;

III.I.III nõuda kliendilt nõusoleku või selle tagasivõtmise avalduse (VÕS § 766 lg 3 tähenduses) või teenusest keeldumise vormistamist kirjalikus või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

III.I.IV muuta kliendi broneeritud vastuvõtuaega, pakkudes esimesel võimalusel uut aega;

III.I.V kaasata kokkuleppel kliendiga teenuste osutamisse kolmandast isikust tervishoiuteenuse osutaja. Sellisel juhul kohalduvad selle tervishoiuteenuse osutaja kasutatavad tervishoiuteenuse osutamise tingimused;

III.I.VI keelduda/lõpetada teenuse osutamine, kui ilmneb, et see ei vasta kliiniku hinnangul lähtuvalt meditsiinilistest kaalutlustest kliendi huvidele, on vastunäidustatud või kui klient on rikkunud sisekorra eeskirja, on esitanud ebaõiged andmed (või esitatud andmed ei ole arusaadavad – näiteks võõrkeelsed andmed), ei ole järginud etteantud juhiseid, on hilinenud vastuvõtule või protseduurile enam kui kümme (10) minutit või kui piiratud teovõimega klient ei ole iseseisvalt vastutusvõimeline VÕS § 766 lg 4 tähenduses ja vajalik on esindaja kaasamine või kui piiratud teovõimega klient, kes ei ole iseseisvalt vastutusvõimeline, on ilmunud vastuvõtule koos isikuga, kes ei ole tema seaduslik esindaja või puudub seadusliku esindaja poolt antud esindusõigust tõendav dokument (volikiri).

III.I.VII saada tasu teenuse osutamise eest vastavalt hinnakirjale või vastavalt kokkuleppele kliendiga.

III.II KLIINIKU KOHUSTUSED

III.II.I informeerida klienti ilu- ja tervishoiuteenuste kättesaadavusest, olemusest ja kaasnevatest ohtudest, aga ka läbivaatamise tulemustest, terviseseisundist, tuvastatud võimalikest haigustest ja nende kulgemisest vajadusel kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

III.II.II informeerida klienti määravatest piirangutest, millest hoiduda enne teenuse osutamist, osutamise ajal ja sellele järgneval ajal;

III.II.III osutada kvaliteetset teenust ning teenuse dokumenteerimist ja dokumentide säilitamist kooskõlas õigusaktides sätestatud nõuetega, sh hoides kliendi isikuandmed konfidentsiaalsena. Kliinik koostab ja väljastab teenuste kohta koostatud dokumente eesti keeles.

IV KLIENDI ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

IV.I KLIENDI ÕIGUSED

IV.I.I saada kliinikult informatsiooni teenuse kättesaadavuse, olemuse ning selle osutamisega kaasnevate ohtude ja tagajärgede kohta kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

IV.I.II võtta tagasi nõusolek teenuse osutamiseks (st nõusolek VÕS § 766 lg 3 tähenduses; juhul, kui klient ei teata kliinikut vastuvõtuaja või muu planeeritud protseduuri ärajätmise soovist vähemalt 24 tundi ette, võib kliinik rakendada p V.I ja VII.VIII sätestatud õiguskaitsevahendeid);

IV.I.III saada teavet teenuse osutamise tulemustest ja selle käigus tuvastatud tervislikust seisundist/tuvastatud haigustest ja nende kulgemisest;

IV.I.IV tutvuda teenuse osutamise kohta koostatud dokumentidega ning esitada avaldus dokumentidest omal kulul ärakirja saamiseks, kui õigusaktides pole ette nähtud teisiti ja kui kliinikul pole keeldumiseks õiguslikku alust;

IV.I.V määrata isikud, kellel on õigus saada teavet tema tervise kohta.

IV.II KLIENDI KOHUSTUSED

IV.II.I pidada õigeaegselt kinni broneeritud vastuvõtuajast, tulles vastuvõtule koos kehtiva isikut tõendava dokumendiga;

IV.II.II teha kliinikuga koostööd avaldades teenuse osutamiseks ja lepingu täitmiseks vajalikud asjaolud, sh andes tõese ja täieliku informatsiooni oma terviseseisundi ning varasemalt osutatud raviteenuste ja tarvitatavate ravimite kohta, vajadusel tuleb enne vastuvõttu täita tervisekaart;

IV.II.III täita teenuse osutamisel antud juhiseid;

IV.II.IV informeerida kliinikut teenuse tulemusel tekkinud komplikatsioonidest kohe ning pöörduda täiendavale konsultatsioonile;

IV.II.V täita kliiniku sisekorra eeskirju ning arvestada teiste klientide õiguste ja huvidega;

IV.II.VI maksta kliinikule tasu vastavalt lepingule. Vt lisaks pt V Tasu.

V TASU

V.I Klient kohustub vastavalt hinnakirjale – juhul, kui pooled ei ole kokku leppinud teisiti kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis – tasuma osutatud teenuste eest kliinikus hiljemalt teenuse osutamise päeval, ettemaksuna või peale teenuse saamist arve alusel kliiniku arveldusarvele. Vähem kui 24 tundi enne vastuvõtuaja tühistamist on kliinikul õigus nõuda tasu ½ teenuse maksumusest, kuid mitte rohkem kui 1000€, konsultatsiooni puhul 30€. Tühistades vastuvõtu varem kui 24 tundi enne visiidi aega, tagastatakse 100% visiiditasust krediit- või deebetkaardile, mida teenuse eest tasumisel kasutati või kokkulepitud kliendi pangakontole 3 tööpäeva jooksul.

V.II Teenuse eest õigeaegselt maksmata jätmise korral on kliinikul õigus rakendada viivist 0,1% iga ületatud kalendripäeva kohta kuni võlgnevuse täieliku tasumiseni ning keelduda mistahes muude teenuste osutamisest või osutamise jätkamisest kliendile;

V.III Kui teine isik on registreerinud kliendile vastuvõtuaja või muu protseduuri, on kliinikul õigus esitada tasu nõue või leppetrahvi nõue nii kliendile kui ka vastavale teisele isikule, olukorras, kus klient keeldub arve tasumisest.

V.IV Juhul, kui videokonsultatsiooni läbiviimine ei õnnestu või katkeb kliendi seadmetest, andmesidest või muust, kliendist tuleneva asjaolu tõttu, kohustub klient teenuse eest tasuma. 

V.V Kliinikul on õigus hinnakirja edasiulatuvalt muuta. Muudatused jõustuvad alates hinnakirja avaldamisest kliiniku tegevuskohas ja veebilehel.

VI ANDMEKAITSE 

Kliinik töötleb, säilitab ja jagab kliendi isikuandmeid vastavalt kliiniku privaatsustingimustele ning kooskõlas kehtivate õigusaktidega. Vt lisaks Privaatsustingimused.

VII VASTUTUS

VII.I Kliinik ning tervishoiutöötaja, kui teenuse osutaja, vastutavad oma kohustuste rikkumise eest, kui rikkumine on põhjustatud hooletusest või tahtlikult kliiniku või tervishoiutöötaja süü tõttu. Eelkõige vastutatakse diagnoosi- ja ravivigade eest, teenuste osutamisel kasutatavate seadmete vigade eest, kliendi teavitamise ja nõusoleku saamise kohustuse rikkumise eest, aga ka tervishoiutöötajat abistavate isikute tegevuse eest. 

VII.II Klient peab tõendama kliiniku ja teenuse osutamisel osalevate isikute vastutuse aluseks olevat asjaolu, välja arvatud juhul, kui teenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.

VII.III Kui klient ei ilmu kokkulepitud ajal vastuvõtule või tühistab selle vähem kui 24 tundi enne planeeritud vastuvõtuaega, on kliinikul õigus kliendilt nõuda leppetrahvi tasumist 50% ulatuses teenuse hinnast. Kui klient on teenuse eest ettemaksu tasunud, on kliinikul õigus leppetrahvi nõude ulatuses jätta see tagastamata. Kliinik ei ole kohustatud klienti eraldiseisvalt teavitama leppetrahvi sissenõudmisest ega esitama täiendavaid teateid või dokumente.

VII.IV Kui klient tühistab vastuvõtuaja, sest ilmneb, et teenus ei vasta kliendi huvidele lähtuvalt meditsiinilistest kaalutlustest või on vastunäidustatud, ei ole kliinikul õigust nõuda leppetrahvi tasumist.

VII.V Kliinik ei vastuta kahju eest, kui klient rikkus kliiniku või tervishoiutöötaja poolt antud juhiseid teenuse osutamisele eelneval ajal, teenuse osutamise ajal ja/või sellele järgneval ajal, järelravi juhiseid või muid olulisi kohustusi teenuse osutamise seisukohalt.

VII.VI Kliiniku vastutus on piiratud kliendi poolt lepingu alusel konkreetse teenuse eest tasutud summa kolmekordse summaga Kliinik ei vastuta kliendi saamata jäänud tulu ja mittevaralise kahju eest.

VII.VII Kliinik vastutab kliendi ees üksnes juhul, kui klient teatab vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis rikkumisest või muust vastutuse aluseks olevast asjaolust kliinikut mõistliku aja jooksul, kuid mitte hiljem kui seitse (7) päeva peale lepingu tingimustele mittevastavuse avastamist ja tuleb mõistliku aja jooksul kliiniku vastuvõtule, et väidetav lepingutingimustele mittevastavus kliinikus dokumenteerida. 

VII.IX Tellimusmeditsiiniseadmete ja muude toodete lepingutingimustele vastavuse eest vastutab kliinik üksnes seadme või toote tootja poolt kehtestatud tingimustel ja ulatuses ning juhul, kui purunenud või defektne toode antakse üle kliinikule (juhul, kui toode on kadunud või äravisatud vms, kliinik toote lepingutingimustele väidetava mittevastavuse eest ei vastuta).

VII.X Kliinik ei vastuta ühegi toote ega teenuse väidetava lepingutingimustele mittevastavuse ega kahju osas, kui esinevad järgnevad asjaolud: lepingu tingimustele mittevastavuse või kahju on põhjustanud väliste tegurite mõju; teenust on jätkanud, korrigeerinud või parandanud teine teenuse osutaja, asutus või isik (sh patsient ise) ja sel juhul on vastutus välistatud nii mujal tehtud töö osas kui ka kliinikus alustatud töö osas. 

VII.XI Videokonsultatsioonide puhul ei vastuta kliinik kliendi seadmete vastavuse, andmeside ja sideteenuste toimimise eest ega teenuse täielikkuse, täpsuse või katkestusteta toimimise eest ning osutab teenuseid, nagu need on kättesaadavad. Kliinikul või tema esindajatel on õigus piirata või peatada videokonsultatsiooni teenuse kasutamist oma äranägemisel või muuta vastavat teenuse osutamise kanalit, näiteks koormuse või muude tehniliste põhjuste või hooldustööde, kahtlustatava väärkasutamise, ühenduse probleemide ja/või muudel kliinikust mittesõltuvate asjaolude tõttu.

VII.XII Käesolevas peatükis VII sätestatud vastutuse välistused ning piirangud ei kehti ulatuses, milles õigusaktide kohaselt ei saa kliiniku vastutust piirata.

VIII TEATED

VIII.I Pooltevahelised lepinguga seotud teated ja tahteavaldused esitatakse telefoni, posti või e-posti teel esimesel võimalusel. Lepingu rikkumisest teatamine on kehtiv vaid kirjalikus või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

VIII.II Klient kohustub kliinikut teavitama viivitamatult oma kontaktandmete muutumisest. Kuni selleni loetakse nõuetekohaselt edastatuks kõik varasemale aadressile ja e-posti aadressile edastatud teated.

VIII.III Kõik lepinguga seotud teated loetakse teise poole poolt kättesaaduks: (a) vähemalt kolmandal tööpäeval posti teel või kullerteenuse kaudu postitamise korral; (b) kättetoimetamise päeval isikliku kättetoimetamise korral; (c) järgneval päeval e-posti saatmise korral.

VIII.IV Kliiniku kontaktandmed on: Narva mnt 7c, Tallinn 10117, registrikood 16209877, +372 5162036, kliinik@monmediq.ee.

IX LEPINGU LÕPPEMINE

IX.I Leping lõppeb, kui klient või kliinik otsustab lepingu lõpetada.

IX.II Klient võib lepingu lõpetada igal ajal. Kui see leiab aset vähem kui 24 tundi enne planeeritud vastuvõtuaega, on kliinikul õigus leppetrahvile.

IX.II Leping lõppeb teenuse osutamise lõppemisega. Teenuse osutamise osaks loetakse ka protseduurijärgne periood, sh kliinikupoolsete juhiste järgimine.

IX.III Kui konkreetset teenust asub osutama teine tervishoiuteenuse osutaja (teine tervishoiuteenuse osutaja jätkab või võtab teenuse osutamise üle), lõppeb leping konkreetse teenuse osutamise osas.

IX.IV Kliinik võib lepingu lõpetada (või nõuda vastuvõtuaja muutmist) mõjuval põhjusel, mille tõttu ei saa kliinikult teenuse jätkamist oodata, eelkõige juhul kui: (a) kliiniku hinnangul ei vasta teenuse osutamine kliendi huvidele lähtuvalt meditsiinilistest kaalutlustest; (b) klient tühistab vastuvõtuaja vähem kui 24 tundi enne planeeritud vastuvõtuaega või ei ilmu vastuvõtule kokkulepitud ajal kahel või enamal korral; (c) klient rikub teabe andmise kohustust, kliinikul on põhjendatud alus eeldada, et klient on andnud valeinformatsiooni või kui klient rikub muul viisil teenuse osutamisele kaasa aitamise kohustust; (d) klient rikub lepingut või kliiniku poolt antud juhiseid, kliiniku sisekorda vm reegleid; (e) klient saabub vastuvõtule joobeseisundis, ebaadekvaatsena või ei allu muul põhjusel kliiniku korraldusele; (f) klient viivitab teenuse eest tasumisega.

IX.V Lepingu lõppemine ei vabasta klienti kohustusest tasuda juba osutatud teenuste eest. Tingimuste osad, mis oma olemuselt jääma kestma ka pärast lepingu lõppemist, on eelkõige tingimuste punktid V, VI, VII, VIII ja X.

IX.VI Olles Eesti Võlaõigusseaduse (VÕS) § 1 punkti 5 mõistes tarbija ja tellides veebilehe vahendusel tooteid, kohaldub tarbija õigus lepingust taganeda ja tagastamisõigus 14 päeva jooksul. Taganemisperiood lõppeb 14 päeva pärast alates kauba isiklikult või selleks määratud isikule (v.a kuller) kättesaamise päevast. Lepingust taganemiseks piisab oma otsuse kirjalikust teatamisest. Toode tuleb tagastada esimesel võimalusel ja 14 päeva jooksul ostu vormistamisest. Tagasimakse, va ettenähtud kättetoimetamiskulud, teostatakse esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul alates avalduse esitamise kättesaamise päevast. Makse tagastatakse makseviisil, mil toimus selle tegemine, välja arvatud juhul, kui selgesõnaliselt lepiti kokku teisiti. Kliendil tuleb kanda kõik toodete tagastamisega seotud otsesed kulud. Kui suletud kauba puhul on kinnitus eemaldatud või toode on muul viisil kahjustatud või rikutud, muutub toode tagastamiskõlbmatuks ning taganemisõigus lõppeb ennetähtaegselt.

X LÕPPSÄTTED

X.I Teenuse osutamise tingimusi kohaldatakse ilma eranditeta, välja arvatud juhul, kui erandis lepitakse kliendi ja kliiniku vahel selgesõnaliselt kokku kirjalikus vormis. Teisi kliendipoolseid vasturääkivaid, mitmetitõlgendavaid või lisanduvaid tingimusi lepingu osana ei arvestata. 

X.II Eesti Vabariigi õigus kliiniku ja kliendi vahel sõlmitud kokkulepetele ja lepingule kohaldub Eesti Vabariigi õigus (va rahvusvahelise eraõiguse sätted). 

X.III Mis tahes kehtetute sätete esinemise korral kehtivad asjakohased kohustuslikud sätted, mil ülejäänud leping jääb endiselt kehtivaks. 

X.IV Kui kliinik ja klient ei saavuta kokkulepet läbirääkimiste teel, lahendatakse kliiniku- ja kliendivahelised lepingust tulenevad või tervishoiuteenuse osutamisega seonduvad vaidlused Harju Maakohtus.

X.V Kui kliinik ja klient, kui tarbija, ei saavuta kokkulepet läbirääkimiste teel, saab tarbijapoolsed kaebused Eestis esitada ka Tarbijakaitseameti tarbijavaidluste komisjoni tarbija-vaidluste kohtuvälise lahendamise üksusesse. See asub aadressil Pronksi 12, Tallinn 10117, e-posti aadress avaldus@komisjon.ee. Tarbijatel on õigus pöörduda oma elukohajärgsesse kohtusse.

X.VI Juhul, kui tingimused on koostatud ja kliendile avaldatud ka muus keeles peale eesti keele, on vastuolude, lünkade jms korral ülimuslik eesti keelne versioon.

X.VII Kliinik võib tingimusi igal ajal ühepoolselt muuta kliiniku teenuste sisu, ärimudeli või õigusaktide muudatuste tõttu. Muudetud tingimused tehakse kättesaadavaks kliiniku tegevuskohas ja kodulehel ning teavitab sellest klienti vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. Teenuse osutamisele kohaldatakse teenuse osutamise ajal kehtivaid tingimusi.

Ostukorv
Ostukorv on tühiJätka ostlemist